Søg efter artikel eller underside...

Tryk på enter for at søge

Fritid

Gode råd til dig, der er nervøs inden din date

23. oktober 2019

Svedeture, ondt i maven, rystende ben … Lyder det som dig, når du skal på date? Det er heldigvis helt normalt, men det betyder selvfølgelig ikke, at det er rart.  

Vi har derfor samlet en række råd til dig, den nervøse dater,  du ikke møder op på din date som et nervevrag.  

1) Husk, at du ikke er perfekt 

Det lyder måske kontraintuitivt at fortælle sig selv, man ikke er perfekt, når man allerede er nervøs i forvejen. Men, faktisk så kan der komme noget enormt positivt ud af at minde sig selv om, at man har fejl.  

Hvis du tænker nu, at du er perfekt. Så beklager, det er du ikke. Det er der ingen der er – heller ikke din date!  

Der er derfor ingen grund til at lade som om, at du er perfekt. Perfektion er en illusion, en løgn vi er blevet snydt til at tro på, der eksisterer.  

Så husk dig selv på, at du ikke er perfekt, og at din date heller ikke er.  

 

2) Overvej, hvad I skal snakke om 

Det kan hurtigt blive akavet på en date med en fremmed, hvis ingen af jer ved, hvad I skal sige. På prøv at forberede dig hjemmefra på, hvad du godt kunne tænke dig at vide om din date. 

Har du nogle specielle interesseområder, som du gerne vil høre, om han deler? Har du set noget på hans sociale medier, som du gerne vil have uddybet (afslør dog ikke dig selv, hvis du virkelig har stalket ham … Gem det til 10. date) 

Du kan også, hvis du er en meget nervøs taler, tænke på hvordan du kan indlede en samtale, så du ikke pludselig går kold, fordi du ikke ved, hvordan du skal starte. 

 

3) Træk vejret!  

Okay, du skal selvfølgelig ikke kun trække vejret, når du skal på date! Men, der er nogle vejrtrækningsøvelser, du kan lave, som har vist sig at virke for mange.  

Prøv at holde med fingeren for dit ene næsebor, mens du trækker vejret ind med det andet. Bagefter flytter du fingeren over på modsatte næsebor og puster ud af det næsebor, du før holdte før.  

Det skulle hjælpe en til tømme hovedet og slappe mere af. Det lyder måske for simpelt til at virke, men nu hvor det er så simpelt, så kan du jo også lige så godt prøve det!  

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *